perjantai 14. syyskuuta 2007

Mankrikin vaimoa etsimässä: Tehtävä Teron Gorefiend

Esittelemme sarjassamme tavalla tai toisella mielenkiintoisia, lukemisen ja kokemisen arvoisia tehtäviä.

Tässä teille lore-rikas tehtäväsarja, jonka viimeisessä osassa on hauska ja yllättävä asetelma. Mikäli Teron Gorefiendiin liittyvät tehtävät eivät ole tuttuja, eikä pidä spoilereista, kannattaa harkita lukeeko tätä juttua.

Shadowmoon Valleysta on saatavilla tehtäväsarja, joka lopulta johtaa Horden ensimmäisen death knightin, Teron Gorefiendin haamun jäljille. Gorefiend on tuttu jo Warcraft II:sta, ja hänen tiedetään kuolemansa jälkeen syntyneen uudelleen death knightiksi ja johtaneen muita kaltaisiaan Toisen sodan jälkeen. Myös hänen himonsa portaalien availuun on tiedossa. Tehtäväsarja alkaa tehtävällä nimeltä A Haunted History.

Kun on tehty erittäin makeat lasit, joilla voi nähdä kuolleiden valtakuntaan Shadowmoon Valleyssa, on aika lahdata pahoja henkiä ja lopulta etsiä eräs tietty henki. Tehtävät jatkuvat Gorefiendin välineiden metsästyksellä ja sarja huipentuu Gorefiendin haamun löytymiseen. Tästä alkaa varmasti asetelmaltaan yksi mielenkiintoisimmista yksittäisistä tehtävistä Wowissa.

Death knightin ohjaksissa

Tehtävässä Teron Gorefiend, I am... Gorefiend ottaa vallan pelaajasta lyödäkseen muinaisen vartijan, Karsiuksen. Mutta pelaajapa saakin ohjastaa itseään Gorefiendiä ja taistella Karsiusta vastaan Gorefiendin omia kykyjä hyödyntäen. Kykyihin kuuluu iskuja vaimentava Unholy armor, elämää vastustajasta imevä Death Coil, vahinkoa aoe-tyyliin aiheuttava Death and Decay sekä Haste. Näiden lisäksi Gorefiend osaa heilutella keppiään. Kaikki kyvyt tulevat tarpeen Karsiusta vastaan taistellessa.

Kun pelaaja voittaa Karsiuksen, Gorefiend vapautuu Altar of Shadown kahleista ja lupaa uutta kohtaamista. Death knightimme onkin yksi Black Templen bosseista. Alkuperäinen tehtävänantajamme ei tietenkään ole mielissään pahiksen vapauttamisesta, mutta suostuu silti antamaan palkinnon vaivannäöstä siinä toivossa, että ne vielä auttavat näkemään ja tappamaan Gorefiendin.

Pelaaja saa siis Gorefiendin kautta ensikäden tuntumaa death knightina olemiseen. Uutta Wrath of the Lich King -laajennusta ja varsinaista death knight -hahmoluokkaa odottaessa tämä tehtävä on omiaan kiihdyttämään mielikuvitusta siitä, millaista uudella hahmoluokalla voisi olla pelata, ja millaisia kykyjä death knightilla tulee olemaan.

Kaksi erilaista yritystä

Mielenkiintoinen yksityiskohta itse suorittaessani tehtävää oli se, että minulle, joka olen priest, Gorefiendin kykyjen hallitseminen oli melko helppoa ja Karsius tuli lyötyä ensimmäisellä yrittämällä ilman ongelmia. Kuitenkin Nighcolille, joka on warrior, tehtävä oli vaikeampi kuin minulle ja yrityksiä oli muutama. Aiheutuiko ero erilaisista tottumuksista eri hahmoluokkia pelatessa - kästeri hallitsee erilaisten taikojen heittelyn - vai oliko ylipäätään tilanne tutumpi mind controllin hallitsevalle priestille, kuin sitä kokeilemattomalle warriorille?

Taistelu on kuitenkin ohi melkein liiankin pian, ja sitä voi suorastaan haluta epäonnistua tahallaan saadakseen jatkaa. Ovathan tällaiset tehtävät kaiken lisäksi aika harvassa World of Warcraftin tehtävissä, joskin priestin mind control vastaa lähinnä tällaisia hallitse ja taistele -tyyppisiä kohtaamisia. Screenshoteista ainakin tuli mahtavia. Onneksi myös supermakeat lasit saa pitää.

Ei kommentteja: